Samyang tuning

Lassan két éve annak, hogy a Samyang 12/2 elcsábított a Micro 4/3-tól. Kellett egy fényerős ultra-nagylátószögű egyenestartó objektív, amivel a csillagok alatt közelebb juthatok az elképzeléseimhez. Nem mellesleg akkor szerettem meg a Fujit. Sok közös élménnyel ajándékozott meg eddig a Samyang-Fujifilm duó.

44461_image_8.jpg

Szóval, a mostani rendszerem legrégebbi tagja az első percektől kehes. Sajnos sok Samyang objektív szenved decentertől, amibe az enyém is beletartozik. Mit jelent ez? Leegyszerűsítve azt, hogy a kép egyik oldala élesebb, mint a másik. Sok minden okozhatja, próbáltam annak idején a vásárlás helyén kicseréltetni, de lengyel cégről volt szó és a cseredarabot sem tudták volna kipróbálni, így nem rizikóztam meg a látatlanban való oda-vissza postázást.

Nemrégiben meguntam a dolgot, így felvettem a kapcsolatot a Samyang magyarországi forgalmazójával. Sajnos nem jutottam sokra, sok hete várok érdemi válaszra, de még csak ott tartunk, hogy akármi lesz, körülbelül három hónapig (!) ül a gyártó majd az objektívemen. Ezt nem találtam kielégítő megoldásnak, így körülkérdeztem a Facebookon, milyen "maszek szakit" ajánlanak.

Így találtam rá Komáromi Domonkosra. Bár még csak jövő héten küldöm fel neki az objektívet, de egy telefonbeszélgetés alapján nagyon bízom a problémám orvosolásában. Egyrészt nem mismásolt, egyből kijelentette, hogy sajnos sok Samyang objektívvel volt már dolga, nem ismeretlen a jelenség számára, másrészt van kéznél Fuji gépe, így ki tudja próbálni, hogy sikerült a műtét.

Remélem sikerül kipofozni a kis vöröscsíkos ördögöt, még sok hideg éjszakát kellene eltöltenie a csillagporos ég alatt.

 

Címkék: Fujifilm Samyang