Jean Mareaux

Medium Size

2016. szeptember 23. 21:17 - FEDman

A Hasselblad után az idei Photokina vitathatatlan sztárja a Fujifilm középsúlyú versenyzője, a GFX 50S volt. És ezek után most már nyugodtan kijelenthetjük, mirrorless forradalom idén utolérte a digitális középformátumú gépeket is.

f_gfx_pic08.jpg

Fujifilm GFX 50S

Persze sokan feltették a kérdést, mennyire van létjogosultsága a mirrorless megoldásnak, egy ennyire professzionális és emiatt amúgy sem méret érzékeny területen?

Tovább
2 komment

A középformátum margójára

2016. szeptember 20. 17:37 - madgie

Tegnap, a Photokina "nulladik napján" bejelentette a Fujifilm az új középformátumú, GFX nevű rendszerét. Nem mondom, belecsaptak rendesen a lecsóba, hat friss objektív, egy nagyon innovatív gépváz.... de nekem szinte azonnal az jutott eszembe, hogy a Fujinak készíteni kellen végre egy saját képfeldolgozó szoftvert PC-re.

Miért?

Mert ugyan sokan elégedetten használják a kitűnő JPG-eket, amiket kiköp magából az X rendszer, de a középformátum sokszor már az utómunkáról is szól. Kellene egy program, ami tökéletesen ugyanúgy kezeli az árnyék- és csúcsfénytónusokat, a szaturációt, az Acros zajszerkezetét és tónusait, mint a gép. Magyarul egy "Q menüs" rawkonverter, csak PC-re. Nem kell bele semmi egyéb flikk-flakk, tudja azt és pont úgy, ahogy az adott Fuji X gép és tudjon egy 16 bites veszteségmentes TIF képet menteni, amit kényelmi szempontból akár azonnal átdobhat a Photoshopba, hadd dolgozhasson tovább vele az ember.

q.jpg

Ha már kívánságműsor: kikapcsolható élesítés és zajszűrés esetleg beleférhetne még. Azt majd a végén megoldja az ember, ha akarja.

Szólj hozzá!

Nem tartozik egyesek közé

2016. szeptember 18. 14:32 - madgie

Soha nem volt X-Pro1-em. Olvastam róla, miket tud, ismertem az X100 apropóján az OVF milyenségét, azt meg a képek alapján le tudtam vágni, hogy nekem márpedig ő nem kell. Lett helyette X-E1-em. Kisebb volt, jobb volt az EVF benne, ezek alapján választottam. Azóta volt már mindenféle Fuji gépem, a T sorozattól kezdve az A-ig belekóstoltam abba, melyik mit tud. A Pro kimaradt, mindeddig. Most sem vettem egy régi, jó kis egyest, csak kölcsön kaptam kipróbálásra a mostani csúcsmodellt, az X-Pro2-t.

Előre szólok, kicsit furcsa bemutató lesz ez, ugyanis a tárgyfotók és illusztrációs képek kivételével mindegyik fotó úgy lesz beszúrva, ahogy a gépből kipottyant. Szóval semmi Photoshop, semmi utólagos RAW feldolgozás a PC-n.

Tovább
4 komment

Acros hack ...és egyéb X-Trans III nyalánkságok

2016. július 18. 07:42 - madgie

Az év elején kaptunk egy elég combos fényképezőgépet a Fujitól, az X-Pro2-t. Hardverben sokat lépett az első X-Trans III alapú gép az elődökhöz képest, igazából nem kezdem el felsorolni, mik változtak, ehhez a rövid blogbejegyzéshez csak az Acros filmmódnak lesz köze. Ez az első igazi fekete-fehér filmszimulációs mód a Fujinál, az eddigi monokróm módok is szépek voltak, de csak a Provia "lebutításai". Szóval, megkaptuk ezt a szép Acros-t, de sajnos annyira összetetten működik ez a dolog (például tónusfüggő zajszerkezet), hogy a régi gépek tulajdonosai nem kapták meg (és valószínűleg nem is fogják). Természetesen az Adobe a RAW konvertereibe beletette ezt a filmszimulációt is, de csak egyszerűbb módon: nem utánozza le úgy a zajszerkezetet, ahogy a Fuji gépen belül, csak a tónusokat lehet elővarázsolni a nyers fájlból. Mivel az X-Pro2 kiváltsága volt ez a mód (most már itt az X-T2 is), így a régebbi gépek RAW fájljaival nem jelent meg az Acros opció. Annak idején próbáltam Hexeditorban átírni a fájlokat, nem sikerült, most az X-T10-zel megoldható... az X-T1-gyel sajnos nem :(

Hogy hogyan? Azt írom most le röviden.

Tovább
2 komment

LeszFeszt 2016

2016. július 15. 18:19 - madgie

Idén másodszor nyitotta meg kapuit a kisvárosomban megrendezett LeszFeszt. A tavalyi, első ramazúri után írtam is egy blogbejegyzést, amelynek nyomán kaptam egy üzenetet a szervezőktől, hogy ne sírjak a Press Pass hiánya miatt, legközelebb majd kapok, csak szóljak. Ez egy éven belül odáig "fajult", hogy végül hivatalos minősítésben rohangáltam a színpadok között... a gépek JPG-ben (csókollak Classic Chrome!), bázison anyag lead, az mehet a Facebookra. Így lazán, három napon át. Mondanom sem kell, a végére kinyúltam, mint a gyalogbéka.

Tovább
1 komment

Fuji-film

2016. március 11. 18:36 - madgie

... avagy tényleg annyira rossz a Fuji videója?

Körülbelül négy éve annak, hogy az X-Pro1 a különleges X-Trans szenzorral debütált. Ekkor kezdte felépíteni a Fuji X széria azt a hírhedt állítást magáról, hogy azt a videóminőségét nehéz alulmúlni. Az X-Trans II-vel megkaptuk többek között az 50p és 60p lehetőségét, majd mindenki elkönyvelte, hogy ezek a gépek is ugyanolyan kőbaltás mozgóképet köpnek ki magukból. Most az X-Pro2-vel megérkezett az X-Trans III, ahol külön kiemelték az első tesztek, hogy sokkal jobb lett a videó minősége. Ez igaz is, de álljunk meg egy pillanatra és nézzünk vissza az X-Trans II-re.

Tovább
2 komment

Finom tónusokat adj nekünk, ó, Adobe!

2016. március 04. 17:40 - madgie

FEDman koma ma felhívta a figyelmem, hogy nosza, a Queasbesde készített egy X-T1 vs X-Pro2 cikket, ahonnan letölthető pár RAW fájl, aminél megpróbáltak hasonló fényviszonyok között lőni a két géppel. Mivel Adobe CC előfizető vagyok, így az X-Pro 2 RAW-okat csak én tudom megnyitni, lessünk már rá.

Hogy miért? Mert az X-Trans II-es Fujifilm gépeknél adott ugyan az összes filmszimuláció az Adobe képfeldolgozó programokban, de szereti a feketék felé kontrasztosabbá tenni a végeredményt, egyszerűbben fogalmazva lecsapni kicsit a feketéket. De vajon mi a helyzet az X-Trans III-as X-Pro 2-vel?

Tovább
1 komment

Samyang tuning

2016. március 03. 19:35 - madgie

Lassan két éve annak, hogy a Samyang 12/2 elcsábított a Micro 4/3-tól. Kellett egy fényerős ultra-nagylátószögű egyenestartó objektív, amivel a csillagok alatt közelebb juthatok az elképzeléseimhez. Nem mellesleg akkor szerettem meg a Fujit. Sok közös élménnyel ajándékozott meg eddig a Samyang-Fujifilm duó.

44461_image_8.jpg

Szóval, a mostani rendszerem legrégebbi tagja az első percektől kehes. Sajnos sok Samyang objektív szenved decentertől, amibe az enyém is beletartozik. Mit jelent ez? Leegyszerűsítve azt, hogy a kép egyik oldala élesebb, mint a másik. Sok minden okozhatja, próbáltam annak idején a vásárlás helyén kicseréltetni, de lengyel cégről volt szó és a cseredarabot sem tudták volna kipróbálni, így nem rizikóztam meg a látatlanban való oda-vissza postázást.

Tovább
3 komment
Címkék: Fujifilm Samyang