Jean Mareaux

Zsivány kettes

2017. február 02. 14:02 - madgie

Fura dolog, hogy ha az ember megszerez valamit, akkor onnantól már nem is olyan érdekes. Na nem szeretnék coelhói idézetekkel operálni, csak onnan jutott ez az eszembe, hogy több, mint egy hónapja megvásároltam a Fujifilm X-T2-t, mégis kevesebb képet készítettem vele, mint a 10 napra kölcsönkapott X-Pro2-velIgaz, télen nehezebben mozdul ki az ember a jó meleg szobából, és amúgy is nagyon hamar sötétedik, szóval kevesebb a fotózásra fordítható idő.

Van még egy utolsó kifogásom, miért nem született meg eddig ez a blogbejegyzés: túl jó az X-T2. Egyszerűen azt kaptam meg vele, amire vágytam: az X-T1 modern, kiforrott utódját, egy szinte tökéletes munkagépet.

0123-122958_x-t1.jpg

Tovább
1 komment

Fujira Olympus?

2016. november 29. 20:20 - FEDman

Az idén bemutatott Fuji X-T2 váz számomra olyan szempontból mérföldkő, hogy talán az első mirrorless váz, amely akár már követő AF-ben is képes versenyre kelni a profi DSLR csodákkal. Szinte még meg sem emésztettük mekkora is ennek a jelentősége.

De igazából időnk sincs nagyon ezt ízlelgetni, mert közben már itt az Olympus is az új E-M1 II-vel! A kezdeti nyilatkozatok, valamint a váz ára alapján ráadásul az Olympus elvileg valahová az X-T2 fölé pozicionálja azt.

fujoly_01.jpg

Joggal merül fel tehát a kérdés, az top Olympus tényleg üti a Fuji ászát?

Tovább
Szólj hozzá!

F-log LUT

2016. szeptember 30. 14:57 - madgie

A Fuji az X-T2-vel deklaráltan is belépett a videós világba, az X-Trans III-mal elmúltak már a mozgóképes gyerekbetegségek, maga az X-T2 emellett a hűtés szempontjából is fel lett készítve a 4K felbontású videók megbízható rögzítésére. Videós utómunka szempontjából fontos még mostanában a Log módok jelenléte. Ezek használatakor látszólag fakó, lapos képű eredményt kapunk, nem kell megijedni, itt a lényeg a maximálisan elérhető dinamika- és színtartomány. Ez fontos az utómunkánál, mert ezekből lecsípni le tudunk, de hozzáadni nem.

Szóval az X-T2 is megkapta a saját kis F-log módját, amit jelenleg csak HDMI-n rákötött külső eszközzel rögzíthetünk. Ehhez az F-log módhoz készített a Fujifilm a mai nap két olyan fájlt (innen tölthető), amelyeknek a segítségével szabvány mozgóképes színterekben dolgozhatunk. Maga az F-log a mostani csúcs UHDTV szabvány BT.2020 gamuton alapszik (!), de a két letölthető fájl segítségével a videószerkesztőnkben dolgozhatunk a mozis szabvány DCI-P3-ban vagy épp a "sima" HDTV-s BT.709-ben.

flog.PNG

És miért jó ez? Mert korrekt hozzáállás. Már az elején foglalkoznak a profi réteggel is, nem engedik a kezüket el azzal, hogy megvetted a gépünket, csinálj vele azt, amit akarsz, csinálj saját LUT fájlokat, túrd az internetet (fél)megoldásokért. Tessék, barátom, itt a gyári support, húzd be a DaVinci Resolve-ba az anyagot és dolgozz, szabvány színterekkel.

Szólj hozzá!

Medium Size

2016. szeptember 23. 21:17 - FEDman

A Hasselblad után az idei Photokina vitathatatlan sztárja a Fujifilm középsúlyú versenyzője, a GFX 50S volt. És ezek után most már nyugodtan kijelenthetjük, mirrorless forradalom idén utolérte a digitális középformátumú gépeket is.

f_gfx_pic08.jpg

Fujifilm GFX 50S

Persze sokan feltették a kérdést, mennyire van létjogosultsága a mirrorless megoldásnak, egy ennyire professzionális és emiatt amúgy sem méret érzékeny területen?

Tovább
2 komment

A középformátum margójára

2016. szeptember 20. 17:37 - madgie

Tegnap, a Photokina "nulladik napján" bejelentette a Fujifilm az új középformátumú, GFX nevű rendszerét. Nem mondom, belecsaptak rendesen a lecsóba, hat friss objektív, egy nagyon innovatív gépváz.... de nekem szinte azonnal az jutott eszembe, hogy a Fujinak készíteni kellen végre egy saját képfeldolgozó szoftvert PC-re.

Miért?

Mert ugyan sokan elégedetten használják a kitűnő JPG-eket, amiket kiköp magából az X rendszer, de a középformátum sokszor már az utómunkáról is szól. Kellene egy program, ami tökéletesen ugyanúgy kezeli az árnyék- és csúcsfénytónusokat, a szaturációt, az Acros zajszerkezetét és tónusait, mint a gép. Magyarul egy "Q menüs" rawkonverter, csak PC-re. Nem kell bele semmi egyéb flikk-flakk, tudja azt és pont úgy, ahogy az adott Fuji X gép és tudjon egy 16 bites veszteségmentes TIF képet menteni, amit kényelmi szempontból akár azonnal átdobhat a Photoshopba, hadd dolgozhasson tovább vele az ember.

q.jpg

Ha már kívánságműsor: kikapcsolható élesítés és zajszűrés esetleg beleférhetne még. Azt majd a végén megoldja az ember, ha akarja.

Szólj hozzá!

Nem tartozik egyesek közé

2016. szeptember 18. 14:32 - madgie

Soha nem volt X-Pro1-em. Olvastam róla, miket tud, ismertem az X100 apropóján az OVF milyenségét, azt meg a képek alapján le tudtam vágni, hogy nekem márpedig ő nem kell. Lett helyette X-E1-em. Kisebb volt, jobb volt az EVF benne, ezek alapján választottam. Azóta volt már mindenféle Fuji gépem, a T sorozattól kezdve az A-ig belekóstoltam abba, melyik mit tud. A Pro kimaradt, mindeddig. Most sem vettem egy régi, jó kis egyest, csak kölcsön kaptam kipróbálásra a mostani csúcsmodellt, az X-Pro2-t.

Előre szólok, kicsit furcsa bemutató lesz ez, ugyanis a tárgyfotók és illusztrációs képek kivételével mindegyik fotó úgy lesz beszúrva, ahogy a gépből kipottyant. Szóval semmi Photoshop, semmi utólagos RAW feldolgozás a PC-n.

Tovább
4 komment

Acros hack ...és egyéb X-Trans III nyalánkságok

2016. július 18. 07:42 - madgie

Az év elején kaptunk egy elég combos fényképezőgépet a Fujitól, az X-Pro2-t. Hardverben sokat lépett az első X-Trans III alapú gép az elődökhöz képest, igazából nem kezdem el felsorolni, mik változtak, ehhez a rövid blogbejegyzéshez csak az Acros filmmódnak lesz köze. Ez az első igazi fekete-fehér filmszimulációs mód a Fujinál, az eddigi monokróm módok is szépek voltak, de csak a Provia "lebutításai". Szóval, megkaptuk ezt a szép Acros-t, de sajnos annyira összetetten működik ez a dolog (például tónusfüggő zajszerkezet), hogy a régi gépek tulajdonosai nem kapták meg (és valószínűleg nem is fogják). Természetesen az Adobe a RAW konvertereibe beletette ezt a filmszimulációt is, de csak egyszerűbb módon: nem utánozza le úgy a zajszerkezetet, ahogy a Fuji gépen belül, csak a tónusokat lehet elővarázsolni a nyers fájlból. Mivel az X-Pro2 kiváltsága volt ez a mód (most már itt az X-T2 is), így a régebbi gépek RAW fájljaival nem jelent meg az Acros opció. Annak idején próbáltam Hexeditorban átírni a fájlokat, nem sikerült, most az X-T10-zel megoldható... az X-T1-gyel sajnos nem :(

Hogy hogyan? Azt írom most le röviden.

Tovább
2 komment