Finom tónusokat adj nekünk, ó, Adobe!

FEDman koma ma felhívta a figyelmem, hogy nosza, a Queasbesde készített egy X-T1 vs X-Pro2 cikket, ahonnan letölthető pár RAW fájl, aminél megpróbáltak hasonló fényviszonyok között lőni a két géppel. Mivel Adobe CC előfizető vagyok, így az X-Pro 2 RAW-okat csak én tudom megnyitni, lessünk már rá.

Hogy miért? Mert az X-Trans II-es Fujifilm gépeknél adott ugyan az összes filmszimuláció az Adobe képfeldolgozó programokban, de szereti a feketék felé kontrasztosabbá tenni a végeredményt, egyszerűbben fogalmazva lecsapni kicsit a feketéket. De vajon mi a helyzet az X-Trans III-as X-Pro 2-vel?

Rico Pfirstinger Fujiromors-os barátunk ugyan összevetette már a gépből kipotyogó JPG-eket a Lightroom adott filmszimulációival (aminél ki is derült, hogy talán soha nem állt még ilyen közel a kettő egymáshoz), de azt talán még nem nézte meg senki komolyabban, hogy viszonyul egymáshoz a Lightroomban az X-Trans II és az X-Trans III. Ez volt a terv FEDman fejében, én meg gyorsan megnéztem a dolgot.

Ért-e vajon meglepetés? Igazából nem, illetve csak pozitív, az X-Pro2 az összes színmódban sokkal finomabban báník az árnyékokkal.

xt1.jpg

xpro2.jpg

Ennél jobb példaképet nem találtam az említett forrásnál, de a lényeg, hogy akár Astia, Velvia is jöhet, végre nem húzza le az árnyékokat a LR.

És mit szeretnénk ezzel sugallni? Nagyon-nagyon örülne az X-Trans II-es felhasználóbázis, ha az Adobe hajlandó lenne finomítani a színprofilokon. Talán a legtöbb Fuji X fényképész ilyen géppel dolgozik, megérdemelnénk egy kis update-et :)